Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

Διευρυμένη οικογένεια(συνέχεια)

Ιστορικά στοιχεία:

 1)      Πέρα από τον αρχαιοελληνικό «οίκο», που εξασφάλιζε τα προς το "ζειν", η σλαυϊκή πατριά που επιβίωσε επί αιώνες στον βαλκανικό και εν μέρει και στον ελλαδικό χώρο, ήταν σχεδόν αυτάρκης.

2)       Το σαρακατσανέικο ή βλάχικο τσελιγκάτο του ελληνικού χώρου ήταν σε μεγάλο βαθμό κλειστή οικονομία και αυτάρκες, αλλά σε στενή σχέση με τις κοινότητες των γεωργών για τη διαχείρηση της χορτονομής και τη λίπανση των καλλιεργούμενων εδαφών από τα αιγοπρόβατα.

3)      Ο γεωργικός παραδοσιακός ελληνικός οικογενειακός τύπος δε μπορούσε να να εξασφαλίσει αυτάρκεια-εκτός των άλλων-γιατί ο κλήρος του ήταν μικρός. Είχε λοιπόν πάντα την τάση για ανταλλαγή και συνεργασία, καθώς και να αποτείνεται ταυτόχρονα στην τοπική αγορά, ιδίως όταν αποσυντέθηκε σε μικρές ή πυρηνικές οικογένειες και ο κλήρος μοιράσθηκε σε «αδερφομοίρια».
...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου